Tur - 2018 - Skotland

Golftur 2018 i Skotland fra tirsdag den 8. maj til tirsdag den 15. maj.

Indkvarteret på: Chirefwood Road 14 Dingleton Apartments, Melrose, Scottish Borders TD69HJ, Storbritannien.

Da vi ankom til Edinburgh, stod vores 3 golfbags stadig i Amsterdam. Vi blev lovet, at de kom med en flyver kl. ca. 1500.

Steen og Ernst ventede i lufthavnen, medens vi andre efter mere end 1 time fik udleveret vores Fiat Transporter. Vi kørte mod Melrose og handlede ind i Galashield og herefter til lejligheden.

Super lejlighed med masser af plads; 4 soveværelser med 10 sovepladser, 2 badeværelser og en stor stue med alle fornødenheder, herunder god Wi-Fi og fjernsyn med Netflix.

Aftensmaden var Fish’ and Chips, som Erhardt og Steen hentede i Galasheild.

Onsdag

På besøg hos Steens juletræsfarm, Netherraw Forestry ltd.se hjemmesiden: https://netherrawforestry.com/

Godt 200 ha. Med ca. 1,3 millioner juletræer.

Roxborugh Golf Club and Hotel – onsdag den 9. Maj 2018 sammen med Steens vent Michael Hansen, der nu på 7 uge var på tur i Skotland, kørende i egen bil fra Danmark.

Generalforsamling afholdt efter indtagelse af kinesisk mad, som Erhart og Ernst hentede i Galashield.

Torsdag

Eyemouth Golf Club, Gunsgreenhill TD14 5SF – torsdag den 10. Maj 2018

Erhardt tryllede i køkkenet og aftensmaden var et herligt mix af resterne fra dagen før.

Fredag

Minto Golf Club

Lørdag

Tidlig op og efter herlig morgenmad, som Steen kreerede, blev vi kørt til toget af Steen, der ikke ville med til Edinburgh.

Det havde regnet hele natten, men nu viste vejret i Skotland sig fra sin bedste side. Blå himmel og herlig solskin og i løbet af dagen kom temperaturen helt op på 16-17 grader.

Alle på nær Steen tog toget til Edinburgh. Vel ankommet til Edinburgh hoppede alle på en sightseeing-bus, hvorfra vi fik et godt billede af byen og undervejs blev vi beriget med gode historie om byen af en fantastisk guide. Erhardt og Svend fortsatte turen rundt, medens vi andre 4 steg af ved The Castle. Efter 1 pint i en lille bistro gik turen til the Castle. Vi fik set det vi skulle og efter 3 pitstop mere tog vi rundtursbussen tilbage til stationen og kørte tilbage til Melrose.

Herlig dag i det skotske, der blev kronet med Steens rådyrsret. Nicolai havde skudt en lille buk fredag eftermiddag, så nu kunne vi bruge ”køllerne”

Steen havde også lavet lækker kartoffelmos og waldorfsalat og der var rigeligt med vine.

Søndag

Woll Golf Course

Aftensmaden var rester fra dagen før – nu smagte det bare endnu bedre.

Mandag

Tidligt op og af sted mod Pitlochry. Her havde Erhardt et stævnemøde med Michael og de skulle vist også spille golf.

Alle vi andre kørte mod vest gennem det smukke skotske højland forbi Ben Nevis til Fort William. Vi fortsatte i en sydligere sløjfe forbi Loch Tay tilbage til Pitlochry.

Aftensmaden blev indtaget på Moulin Hotel i pubben.

Tirsdag

Som beskrevet om udturen, så manglede vi 3 golfbags da vi kom til Edinburgh.

Da vi kom til Billund, manglede vi 2 mand. Det forlyder fra den sædvanlige utroværdige kilde, at de ikke ville med flyveren fra Amsterdam, men hellere ville spise aftensmad på en bistro i lufthavnen.

Det er i skrivende stund ikke oplyst til redaktøren, hvor meget af Erhardts indkøb i Edinburgh af marmelade, ost og flødekarameller han fik lov at beholde ved check in i Amsterdam

Stor tak til Jan for tilrettelæggelse af turen og for at bringe os alle forsvarligt rundt fra sted til sted.

Stor tak til Steen for gæsteopholdet på Netherraw Forestry og for al den gode mad.

Stor tak til Svend for at forsøge at passe på vores penge.

Stor tak til alle vi andre, fordi vi deltog.