2020-Hovborg

Bestyrelsens beretning 2020.

Tiden går og klokken slår. Alting går op, det er kun kronen der går ned. Nu skriver vi 2020. Ja – hvem kan mere følge med.

Igen ikke megen sne eller i det hele taget kulde i den forløbne vinter. Men utrolig meget regn. Vi har igen nået at spille mange runder i efteråret og frem til nu og kassen er igen fyldt godt op.

I år er turen så lidt sydpå, nærmere bestemt: Hovborg kro, hvor vi således overnatter, holder generalforsamling og selvfølgelig spiller golf. Vi spiller tre baner – Varde Golf Klub – Kaj Lykke Golfklub og Gyttegård Golf Klub, som er nøje udvalgt at turmesteren, der har fået det hele til at passe med tider og tiden for hjemkørsel.

I 2019 havde vi jo valgt at forlægge vores golfturnering og generalforsamling til det Nordjyske, en rigtig god tur som vanligt, dog var vejret ikke hele tiden med os, og vi missede således spillet i Hjarbæk.

Det gode sammenhold og de gode historier blev alligevel fortalt, dog lidt tryggende, idet vi jo havde mistet et par af vores medspillere – Jan og Paul – i årets løb.

Generalforsamlingen blev således afholdt i lokaliteterne, hvor vi boede. En tak til Mogens ”Post” for lån af sommerhus. Måske kan vi låne sommerhuset en anden gang, hvis vi igen skal på disse kanter.

Der blev selvfølgelig også spillet golf på flere baner, bl.a. Blokhus – Nordjysk Golf Bane og så skulle vi have spillet Hjarbæk, men regnen kom os i forkøbet. De baner vi spillede var spilbare, men ikke på højde med vores egen hjemmebane. Tak for turen.

Vi har igen i 2020 ”SLÅ KATTEN AF TØNDEN” hos Gitte og Steen.

Det er altid festligt og med god mad og rigeligt at drikke. Tak for denne tradition, som vi glæder os til hvert eneste år.

Steen – husk at berette for Gitte.

Gaveregler er vedtaget og vi kan nu være op til 8 medlemmer i klubben.

Tak til vores kasserer - Mogens, der styrer regnskabet med kyndig hånd. Hjemmesiden – Den Nye - kører perfekt med opdateringer via Mogens. Vi har fået ”hele” felter på hele regnearket. Og vi har nu også fået Vinterscores, LÆS: regulering indført - der således fremgår af regnearket.

Nu mangler vi bare, at alle medlemmer – også på mobilen – fremgår at forsiden.

Også igen stor tak også til Svend for at sætte os ud i GOLF BOX, for uden ham kom vi nok aldrig på banen. Det er sku godt, når nogen gider at hjælpe formanden med noget praktisk.

Julefrokosten blev i 2019 afholdt hos Hanne og Ernst. Efter sigende blev der serveret rigelig med drikkevarer, der blev indtaget til dejlig mad, der var hentet hos Kælderslagteren i Søndergade. Som vanligt bliver der fortalt mange historier og nogle af disse bliver selvfølgelig bedre år for år – det kniber nok også at huske helt tilbage til år tusinde skiftet for nogle. Tak for det til Hanne, der som oftest står for det meste, når der afholdes fest på Sensommervej. 2020 går turen til Hanne og Kuno. Vi gælder os.

Det er inden for det sidste år blevet nemmere at være formand. Vedtægterne er på plads, hjemmesiden har Mogens bragt i orden, og regnskabet kører med penge ind på Svends konto, der oven i købet trækker renter. Kuno har været turleder i år uden at formanden har været inde over – hvilket har været helt unødvendig – idet Kuno formår at rette til, når der skal rettes til.

Der er ikke nogen medlemmer der har brokket sig over noget særligt i år, og derfor har formanden jo ikke brugt sine små hjerner celler på den vis. Derfor og lige derfor må formanden sige medlemmerne tak for året der er gået.

Tak til den siddende bestyrelse, der fuldt og helt har levet op til dagens standarter hvad bestyrelsesarbejde angår. Her er der ingen slinger i valsen og formanden bliver altid bakket fuldt og helt op, når bestyrelsen er samlet.

Der er igen i det forløbne år ikke brugt midler til bestyrelsesmøder og lignende. Alt der er fortæret til disse møder er betalt af egen lomme.

Året statuette tilfalder Kuno Olsen. Stort tillykke. Det var på tide, at der kom et andet navn på den pokal. Birdiepokalen tilfalder Mogens Rubech, men det er jo også en pokal han selv har skænket.

Skal vi indføre, at alle vi andres Birdies tæller dobbelt.

Æresmedlem – er jo et begreb der er kommet for at blive. – jf. § 9 i vedtægterne.

I år skal der udnævnes flere medlemmer. Det er ikke fordi der er så mange at tage af, men lidt har også ret. Det er således enstemmigt vedtaget i bestyrelsen, at udnævne flere personer, der hver især har vist, at de er villige til altid går forrest.

På det sidste er udnævnt Mogens Rubech, Steen Damkilde og Erhardt Würtz. Udnævnelsen giver den udnævnte retten til at blive på den post han foretrækker, så længe han selv ønsker det.

Vi ønsker at udnævne Svend:

1. Han er en fremragende golfspiller, der er i stand til at lave mellem 25 og 36 point, lige når det passer ham.

2. Han deltager altid helt og fuldt i golfspillet, så der også fra ham kommer penge i vores fælles kasse.

3. Han er altid villig til at hjælpe formanden med en arbejdsopgave, der lige skal ordnes.

4. Så Svend - derfor udnævnes du herved til Æresmedlem af Golfoptimisterne.

5. Stort tillykke med det.

Vi ønsker også at udnævne Kuno.

1. Han slår næsten altid lige, og skulle han en gang imellem slå en skævert,

Så er det aldrig hans egen skyld. Så lyder det: Der tales for meget på tee.

2. Han har på det seneste vist, at han er en fremragende planlægger, som vi

ikke kan undvære i vores lille klub.

3. Han har en satans evne til, og langt fra hullet, at være i stand til at

sætte den rigtige linje til hullet.

4. Han er hermed udnævnt til medbestemmer i forbindelse med turplanlægning og bestemmer selv, hvor meget han vil ind over i forbindelse med planlægning af en tur.

5. Tillykke til det nye Æresmedlem.

Forsyningsofficer Erhardt W. har igen leveret både til tiden og i rigelige mængder gennem hele sæsonen, og lur mig om der ikke også er lidt til ganen også på denne tur.

Han er fortsat i besiddelse af en trailer, der gør stort gavn i mange sammenhænge, bl.a. på en tur som denne.

Julefrokostlisten er opdateret på hjemmesiden.

Mogens Rubech tager over herfra, idet han har ønsket at tilføje noget til bestyrelsens beretning.

Vi ønsker også at udnævne Ernst.

1. Han er den bedste formand vi nogensinde har haft.

2. Han er den bedste kasserer vi nogensinde har haft.

3. Han er fuldstændig ligeglad med titler, se bare signaturen på hans mail.

4. Ernst, du er:

punktlig, præcis, pålidelig, påpasselig, påståelig, patriarkalsk, positiv, principfast, provinsiel, pålidelig og påståelig.

5. Han er kendt for følgende udsagn:

Hvor er den henne? (altså bolden)

SÅÅ – DET UD!

Mogens tilføjer:

Lad os også mindes vores 2 tidligere medspillere – Jan og Paul – der jo gik bort i 2019.

Ernst – Formand.

Resultat af golfturneringen på Hovborg-turen.

Navn/Dag 1 2 3 Samlet

Mogens Rubech 33 30 29 92